PERSONAL | Mijn favoriete series

Als er iets is wat ik heel graag doe is het series kijken. Ik kijk ontzettend veel series door elkaar en heb dus altijd wat te kijken. Het liefst doe ik aan ‘binge watching’. Ik vind het namelijk heerlijk om meerdere afleveringen achter elkaar te kijken.

Een aantal van de series die ik kijk of heb gekeken zijn enorme aanraders. Lees verder om te kijken welke dat zijn!

1. Sherlock
Benedict Cumberbatch en Martin Freeman, do I really need to say more?! Nou goed dan.. Deze Britse serie, gecreëerd door Steven Moffat en Mark Gatiss, gaat over het bekende duo Sherlock Holmes en John Watson. Benedict Cumberbatch zet Sherlock op een hele nieuwe en ontzettend sexy manier neer. Ook Freeman speelt een ijzersterke rol als John Watson.

Er zijn nu drie seizoenen met elk drie afleveringen. De eerstvolgende aflevering is de kerstspecial die in december 2015 op de Britse tv zal verschijnen.

2. Homeland
Dit is een hele spannende serie over een Amerikaanse marinier die na acht jaar gevangenschap in Irak terugkeert naar zijn familie in Amerika. De CIA agente Carrie Mathison is ervan overtuigd dat de marinier, Nicholas Brody, een bedreiging is voor de nationale veiligheid.

Een actuele serie over de dreiging van terrorisme in Amerika. De hoofdrollen worden gespeeld door Claire Danes en Damian Lewis. Ik ben zelf bezig met het tweede seizoen, dus geen spoilers graag… :-)

3. The Walking Dead
Zombies, zombies everywhere! In The Walking Dead probeert een groep Amerikaanse mensen te overleven in een wereld vol zombies. De serie speelt zich af in en rondom Atlanta en is bloedstollend spannend. Je leert de personages echt kennen en ziet hoe erg zij veranderen door de seizoenen heen.

Op zondag 12 oktober start het vijfde seizoen in Amerika. Ookal houd je normaal niet van films/series met zombies (zoals ik) dan wil ik je toch aanraden deze serie eens te proberen, want hij is steengoed.

4. Fargo
Deze serie is gebaseerd op de gelijknamige film van de Coen brothers. De hoofdrollen worden gespeeld door Martin Freeman en Billy Bob Thornton. Het verhaal gaat over Lester Nygaard (Freeman) die seriemoordenaar Lorne Malvo (Thornton) per ongeluk de opdracht geeft om de pestkop uit zijn jeugd te vermoorden. Deze actie zorgt ervoor dat Nygaard flink in de problemen komt.

Deze serie heeft helaas maar tien afleveringen. Fargo is een echte aanrader als je van misdaadseries houdt en fan bent van Martin Freeman. Het tweede seizoen zal een andere verhaallijn hebben met andere acteurs.

5. Pretty Little Liars
Dit is een echte meidenserie en zal bij de meeste van jullie ook wel bekend zijn. Voor degene die PLL niet kennen: het verhaal draait om de vriendinnen Aria, Spencer, Emily, Hannah en Alison. Tijdens een sleepover verdwijnt Alison, waardoor de groep uitelkaar valt. Enige tijd later krijgen alle vier de meiden berichten van iemand die zichzelf ‘A’ noemt. Deze persoon kent de diepste geheimen van deze meiden en maakt hun leven steeds moeilijker..

Inmiddels wordt in Amerika het vijfde seizoen uitgezonden. Ook is al bekend dat dit niet het laatste seizoen zal zijn. Na vier seizoenen is PLL nog steeds erg spannend. Ik wacht met smart op de volgende aflevering!

Zit jouw favoriete serie hier tussen? Of heb je nog andere aanraders? Let me know!

& let op: je kan nog tot vanavond 24:00 meedoen aan mijn winactie.

7 comments

  1. Ik hoor altijd zo ontzettend veel van PLL, maar ik kan de doorzettingsvermogen niet vinden om een serie te volgen haha.. Zo vervelend!
    Wel kijk ik bijna elke avond nog braaf GTST hihi

  2. Pretty little liars vind ik ook geweldig! Ik moet nog steeds de laatste paar afleveringen kijken,, toch maar weer is netflix aanschaffen. Ik ben sinds maandag de nieuwe serie Resurrection aan het kijken (pas 2 afleveringen dus) maar ik zit er al helemaal in! :)

Geef een reactie

